Arcadia pasziánsz,

Valaki csapdába ejtett egy lovat az erdőben, ami most éhezik. Segíts neki hazajutni!
Szerintem a túl sok e-játék inkább csak rossz pótlék, kiöli a legtöbb játék igazi lényegét, a közösségek, a kapcsolatok fontosságát. Még akkor is, ha a virtuális térben egymással is játszhatunk. Igen, az ember játékos lény, homo ludens.
Imádunk mókázni, játszani, egy kis jópofa huncutságra a legtöbben kaphatók vagyunk. Sokan mondják, hogy sok a szomorkás, morcos ember mifelénk, de azért a valóság mégis az, hogy még a munkahelyek többségében is rendszeres a napi tréfálkozás, a jó hangulat.
A nevetés, a humor és a játék többek közt remekül oldja a napi robotból adódó feszültségeinket, szorongásainkat.
Effélét kellene jelentsen az elektronikus játék is. Ám tartozom egy őszinte vallomással — technológiát szerető, technológiával foglalkozó újságíró vagyok ugyan, sok kütyüt is vásárlok, de az elektronikus játék engem soha nem pihentetett!
De megértem azt is, ha valakit ez kikapcsol.
Video:Letöltés ingyen életed Ingyen most letöltés Mert a fájdalomnak jönnie kell. Megszegtem a magam számára fölállított összes szabályt. Alapvető a kiváló kommunikációs képesség, és ha nagyon sok energiád van. Ezekre lesz a legnagyobb szükséged. Az sem árt, ha jól be tudod osztani az idődet és pozitív a személyiséged a kisugárzásod.
Miért is ne. Csakhogy van egy óriási gond: a dolog mértéke, pontosabban a mértéktelensége.
Ingyen most letöltés
Az eNET Internetkutató friss videojáték-kutatásából ugyanis az derült ki, hogy ben 3,7 millió ember játszott rendszeresen valamilyen típusú videojátékkal hazánkban.
Tíz felnőttből tehát közel hat.
(HD) gameplay pasziánsz + végigjátszás
És akkor még a évesekről nem is ejtettünk egy szót sem, pedig itt még az előbbinél is sokkal magasabb szám jönne ki. Még az óvódás kisgyerekeknél is sajnos — tisztelet a kivételnek, a normális szigorúbb szülőknek.
Tehát nem az e-játék ténye, hanem annak a mindent elsöprő mértéke az, ami szerintem több mint káros, egyenesen veszélyes — és különösen a 20 év alattiakra, akik ebben a virtuális maszlagban nőnek fel.
Egyet is értek azzal, hogy például a franciák az iskolákban jelentősen korlátoznák a nem oktatási céllal használt tabletek és okostelefonok nyomkodását. Eléggé függőek vagyunk már így is, legalább a gyerekeknek legyen egy kis nyugalmuk, tudjanak kissé jobban a tanulásra, illetve egymásra valóban és ne virtuálisan koncentrálni.
Mert ne legyenek kétségeink, az ellen-lobbi erős: hatalmas bizniszről van szó. Csak nálunk és csak a digitális játékpiac mérete — beleszámítva a videojáték vásárlást, a hardvervásárlást és az in-game költést — tavaly meghaladta Arcadia pasziánsz évi 28 milliárd forintos forgalmat — becsülte az említett eNET kutatás.
A legnépszerűbb játéktípusok nem a lövöldözősek legalább.
Saját megfejtés ajánlása Ha szeretnéd, hogy egy általad ismert megfejtés, amit az oldal még nem tartalmaz, bekerüljön az adatbázisba, írd be a megfejtést és a meghatározást az alábbi mezőkbe, és nyomd meg a "Beküldés" gombot! Az adatok egy szerkesztői elbírálás után bekerülhetnek az adatbázisba, és megjelenhetnek az oldalon. Ha rendszeresen szeretnél megfejtéseket beküldeni, érdemes regisztrálnod magad az oldal tetején lévő "Regisztráció" linkkel, mert a bejelentkezett felhasználóknak nem kell visszaigazoló kódot beírniuk a megfejtés beküldéséhez!
A tavalyi kutatáshoz képest továbbra is a kártya- a szókereső és a stratégiai játékok; az eszközöket tekintve pedig továbbra Arcadia pasziánsz az okostelefonos videojáték dominál.
A legnépszerűbb játékok a mobil eszközön is játszható szójátékok, a pasziánsz és a Candy Crush. Érdekes, hogy kifejezetten videojátékra fejlesztett eszközzel, konzollal minden tizedik magyar rendelkezik: a legelterjedtebb konzoltípus az XBOXmivel a konzollal rendelkezők közel fele ezzel a típussal játszik.
Idén pedig minden tizedik játékos tervez új konzolt vásárolni. Borítófotó: Az Arcadia játéktermi nosztalgiakiállítás a fővárosi Dürer Rendezvényházban A kiállításon flippereket, videojátékokat mutatnak be a Arcadia pasziánsz korábbi évtizedeiből.